Tutoring – propozycja dla studentów WNB UWr

Tutoring

Tutoring – propozycja dla studentów WNB UWr

Tutoring jest formą edukacji spersonalizowanej, która jest zindywidualizowanym system kształcenia, optymalizowanym dla potrzeb konkretnej osoby. Dostosowany jest do uczącego się, który bierze udział w projektowaniu osobistego planu edukacyjnego lub rozwojowego. Wszelkie stosowane w tym procesie metody, techniki oraz sposoby nauczania-uczenia się wynikają z natury konkretnej osoby, jej specyficznych potrzeb, zdolności i wyznaczonych przez nią celów. W tym procesie ucząca się osoba jest w centrum zainteresowania, jest świadomym jego uczestnikiem i pod opieką tutora samodzielnie podejmuje działania. Tutoring opiera się na relacji mistrz-uczeń, efektywnym komunikowaniu się i otwartości uczestniczących w nim osób. Dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka, jest sposobem na pełen rozwój potencjału uczącej się osoby. Osoby uczestniczące w tym procesie mają do siebie pełne zaufanie, a tutor dba o budowanie i podtrzymywanie odpowiednich relacji. Tutorting to wspieranie, motywowanie oraz odnajdowanie najlepszej drogi rozwoju.

Tutoring akademicki to wymiana doświadczeń między osobami zaangażowanymi w ten proces, a jego głównym zadaniem jest wzajemne podnoszenie wiedzy i umiejętności uczącej się osoby i tutora. Tutor dzieli się swoją pasją, co pomaga wywołać zakładane zmiany w uczącym się. Zainteresowania naukowe tutora i podopiecznego są w tym wypadku zbieżne.

Tutoring rozwojowy to szeroko rozumiane wsparcie w rozwoju osobistym, w drodze do osiągania zamierzonych celów, autonomii i niezależności. Skupia się na poznawaniu siebie, pracy nad odpowiedzialnością, ale przede wszystkim budowaniu wiary w samego siebie. Zmierza do odkrycia i rozbudzenia zainteresowań, świadomości talentów oraz rozwoju pozytywnych cech charakteru. W tym wypadku ważniejsze od wspólnych zainteresowań jest umiejętne motywowanie i prowadzenie podopiecznego przez tutora.

Wydziale Nauk Biologicznych oferujemy studentkom i studentom sesje tutoringu obu rodzajów – tutoriale akademickie i tutoriale rozwojowe, realizowane w postaci indywidualnych zajęć ponadprogramowych w wymiarze 15 godzin i 2 punktów ECTS, nie wliczających się do puli punktów wymaganych do ukończenia studiów. Tutorial podlega zaliczeniu bez oceny. O tutoring mogą ubiegać się studentki i studenci począwszy od trzeciego semestru studiów pierwszego stopnia oraz studenci studiów drugiego stopnia. Więcej informacji można znaleźć w zarządzeniu Rektora oraz zarządzeniu Dziekana WNB.

Zajęcia prowadzą certyfikowani tutorzy. Na Wydziale Nauk Biologicznych w bieżącym roku akademickim są to:

  • dr Dominika Drulis-Fajdasz
  • dr hab. Magda Dubińska-Magiera
  • prof. dr hab. inż. Marcin Kadej
  • dr Józef Krawczyk, prof. UWr
  • dr hab. Sebastian Salata
  • dr Anna Wdowikowska

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

Logo Funduszy Europejskich
flaga Rzeczypospolitej Polski
logo Unii Europejskiej - europejski fundusz społeczny
NEWSLETTER