
Sylwetki absolwentów Wydziału Nauk Biologicznych UWr:
mgr Olivia Dycewicz – nauczyciel, doradca metodyczny
Charakterystyka wykonywanej pracy :
Nauczam biologii dwujęzycznie (w języku polskim i angielskim). Tworzę i publikuję własne pomoce dydaktyczne, które publikuję w internecie, m.in. prowadząc fanpage Mistrz Biologii – Olivia Dycewicz. Jestem członkinią grupy Superbelfrzy RP, co pozwala na wymianę doświadczeń i pomysłów z niezwykłymi, kreatywnymi nauczycielami oraz poszerzania zainteresowań nowoczesnymi technologiami, dlatego koordynuję w mojej szkole ministerialny program Laboratoria Przyszłości. Jako doradca metodyczny prowadzę warsztaty, szkolenia oraz sieć współpracy, podczas której nauczyciele wymieniają się pomysłami na kreatywne lekcje. Współpracuję też z wydawnictwem WSiP, jestem współautorką podręcznika i zeszytu ćwiczeń do klasy 7 „Biologia bez tajemnic”, które ułatwią pracę w szkole – nie tylko mi, ale mam nadzieję wielu nauczycielom.
Tytuł/stopień:
mgr biologii
Ukończony kierunek studiów:
biologia człowieka (specjalizacja nauczycielska)
Działalność w Kole Naukowym:
Studenckie Koło Naukowe Nauczycieli „Sowa” (prezes/członkini)
Rok ukończenia studiów: 2020
Stopień ukończonych studiów:
magisterskie
Miejsce zatrudnienia (ostatnie lub kolejno):
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej oraz Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Zajmowane stanowisko (stanowiska):
nauczyciel, doradca metodyczny
Zakres zadań/Odpowiedzialność:
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa ATUT Fundacji Edukacji Międzynarodowej:
- nauczanie biologii w klasach 5-8
- wprowadzanie dwujęzyczności na lekcjach biologii
- praca w programie IB MYP (międzynarodowy program edukacyjny opracowany przez Organizację Matury Międzynarodowej)
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli:
Wspomaganie nauczycieli oraz rad pedagogicznych w: rozwijaniu umiejętności metodycznych; planowaniu, organizowaniu i badaniu efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów; opracowywaniu, doborze i adaptacji programów nauczania; podejmowaniu działań innowacyjnych.